Συμβουλές για τρέξιμο στην παραλία PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
Runner's Training
Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013 23:25

running-on-the-beach-756x567

Από την Christine Luff, About.com Guide

Το τρέξιμο στην παραλία μπορεί να μην αποτελεί μόνο μια ήσυχη και όμορφη εμπειρία, αλλά να σας κάνει και πιο δυνατό δρομέα. Το τρέξιμο στην άμμο, ειδικά στην στεγνή άμμο, είναι πιο δύσκολο από το τρέξιμο στο πεζοδρόμιο, οπότε είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί να δουλέψετε πιο σκληρά στην παραλία. Αλλά το να έχετε την δυνατότητα να κάνετε μια βουτιά στο νερό αφού τελειώσετε, αξίζει τον κόπο. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το τρέξιμο στην παραλία.

Ξεκινήστε σε υγρή άμμο

Αν δεν έχετε ξανατρέξει στην παραλία, ξεκινήστε σε υγρή, συμπαγή άμμο- είναι πολύ πιο εύκολο από το τρέξιμο σε μαλακή, ξηρή άμμο. Σε πιο μαλακή άμμο μπορείτε να προσθέτετε σιγά σιγά μικρά διαλείμματα των 2-3 λεπτών, με μεγαλύτερα διαλείμματα ανάκτησης σε υγρή άμμο. Καθώς συνηθίζετε στην ξηρή άμμο, μπορείτε να ξεκινήσετε να τρέχετε σε αυτή για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Παραμείνετε σε επίπεδο έδαφος

Αποφύγετε το τρέξιμο κατά μήκος μιας παραλίας με κλίση καθώς μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς στα γόνατα και στους αστραγάλους.

Μην περιμένετε να τρέξετε στο συνηθισμένο σας ρυθμό

Και πάλι το τρέξιμο στην παραλία είναι πιο δύσκολο από το τρέξιμο σε ένα πεζοδρόμιο ή  σε έναν διάδρομο, οπότε θα χρειαστεί να επιβραδύνετε. Μην το παρακάνετε.

Παραμείνετε ενυδατωμένοι

Για να προλάβετε την αφυδάτωση και άλλες παθήσεις που συνδέονται με την ζέστη, βεβαιωθείτε ότι είστε σωστά ενυδατωμένοι και ότι έχετε στην διάθεση σας άφθονο νερό. Αν δεν υπάρχουν πηγές νερού εκεί κοντά, θα χρειαστεί να κουβαλήσετε νερό ή τουλάχιστον λίγα μετρητά για να αγοράσετε εμφιαλωμένο νερό.

Προστατέψτε το δέρμα σας

Το τρέξιμο στην παραλία συνεπάγεται συνήθως ότι βρίσκεστε άμεσα εκτεθειμένοι στο ηλιακό φώς, οπότε βεβαιωθείτε ότι προστατεύετε το δέρμα σας με κάποιο αντιηλιακό τουλάχιστον SFP 15. Προσπαθήστε να αποφύγετε το τρέξιμο μεταξύ των ωρών 10 π.μ και 4 μ.μ. όταν η ένταση της ηλιακής ακτινοβολίας βρίσκεται στο ζενίθ.

Χαλαρώστε τρέχοντας ξυπόλυτοι

Το τρέξιμο χωρίς παπούτσια αποτελεί έναν καλό τρόπο για να δυναμώστε τα πέλματά σας. Επειδή ωστόσο είμαστε συνηθισμένοι να φοράμε συνεχώς παπούτσια, τα πέλματά μας δεν είναι όσο δυνατά όσο θα μπορούσαν. Αν ξεκινήσετε να τρέχετε ξυπόλυτοι στην παραλία πολύ γρήγορα ή πολύ συχνά, μπορεί να τραυματιστείτε. Ξεκινήστε με μικρότερους χρόνους- περίπου 15 λεπτών- για να αποκτήσετε πρώτα λίγη δύναμη στα πέλματα σας. Και φυσικά προσέχετε μην πατήστε σε σπασμένα γυαλιά ή κοχύλια.

Εξασφαλίστε  ένα ζευγάρι αθλητικών παπουτσιών για τρέξιμο στην παραλία

Δεν υπάρχουν παπούτσια ειδικά κατασκευασμένα για τρέξιμο στην παραλία, αλλά μπορείτε να αφιερώσετε κάποιο ζευγάρι από τα αθλητικά παπούτσια που ήδη έχετε για τρέξιμο.

Timbertrail.gr/Αύγουστος 2013

 

worldsmarathons

TIMBERTRAIL OUTDOOR ROUTES

11366965Master
wikiloc-logo