Ένα μικρό βήμα | Εκτύπωση |
Runner's Training
Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013 11:13

  200229066-001-e1336503775134-300x277            

Κάποια στιγμή αναπόφευκτα θα αρχίσετε να μιλάτε για τον εαυτό σας λέγοντας «Τρέχω» κι όχι «Κάνω τζόγκινγκ». Όταν συμβεί κάτι τέτοιο, ίσως ούτε καν να το παρατηρήσετε, όμως οι λέξεις “τρέχω”, “δρομέας” και οι συναφείς τους επηρεάζουν τον τρόπο που βλέπετε εσείς τον εαυτό σας και το πώς σας βλέπουν οι άλλοι. Οποιοσδήποτε ασχολείται με τον αθλητισμό θα σας πει ότι το ήμισυ της προσπάθειας γίνεται σε νοητικό επίπεδο. Οι ακόλουθες 5 οδηγίες θα σας βοηθήσουν να κάνετε το άλμα.

Επιμέλεια: Ανδρέας Καλογερόπουλος 

Βρείτε ένα στόχο

«Στις περισσότερες περιπτώσεις, το πρώτο βήμα είναι να θέσετε ένα στόχο», λέει ο κλινικός αθλητικός ψυχολόγος Δρ Βίκτορ Τόμσον. Στόχος σας μπορεί να είναι ένας αγώνας ή απλώς να ολοκληρώσετε μια συγκεκριμένη απόσταση». Είτε στοχεύετε να τρέξετε 1600 μ. χωρίς να σταματήσετε, είτε να αγωνιστείτε για πρώτη φορά στα 5 χλμ., ο στόχος που θέσατε σας απαλλάσσει από κάθε άσκοπη παρέκκλιση. Επιπλέον, η πρόοδος που κάνετε σας δίνει περαιτέρω ψυχολογική ενθάρρυνση.

Νοστιμίστε το τρέξιμό σας

Είναι βολικό να τρέχετε όταν έχετε διάθεση, όποτε έχει ήλιο ή όποτε σας μένει λίγος ελεύθερος χρόνος. Αν όμως μπείτε σε πρόγραμμα – και φυσικά το τηρείτε – δεν θα νιώθετε και τόσο ερασιτέχνες. Η προσωπική προπονήτρια Λιζ Φάλφορντ λέει: «Αν δοκιμάσετε να τρέξετε με διαφορετικές ταχύτητες, σε ποικίλες επιφάνειες, αν σταδιακά ανεβάσετε τα χιλιόμετρά σας, τότε ανοίγεται μπροστά σας ένας ολόκληρος καινούργιος κόσμος, αυτός του αληθινού τρεξίματος.

Αγοράστε έναν αξιοπρεπή δρομικό εξοπλισμό

Ένα έξυπνο σύνολο ρούχων, ειδικό για τρέξιμο, μπορεί από μόνο του να αλλάξει τη γνώμη που έχετε για τον εαυτό σας, αντίθετα από το ξεχειλωμένο, χιλιοπλυμένο βαμβακερό που σας αποθαρρύνει. Όπως υποστηρίζει και η Λιζ Φάλφορντ : «Η τέλεια εφαρμογή κάνει τη διαφορά. Αντί να τρώγεστε με τα ρούχα σας που σας ερεθίζουν ή σας βαραίνουν επειδή απορροφούν ιδρώτα, μπορείτε ανενόχλητοι να συγκεντρωθείτε στο τρέξιμο – με άνεση και στιλ». Προμηθευτείτε ρούχα από διαπνέοντα υφάσματα που απομακρύνουν τον ιδρώτα.

Αναθεωρήστε το φαγητό σας

Καταναλώστε καλύτερης ποιότητας τροφές και θα δείτε αμέσως τα οφέλη στην ενεργειακή απόδοση του οργανισμού σας. Ο διατροφολόγος Ματ Λάβελ μας λέει: «Οτιδήποτε βάζετε στο στόμα σας, επηρεάζει τη λειτουργία των κυττάρων και όλου του οργανισμού σας. Αυτή είναι μια πολύ βασική αρχή για την εξέλιξη κάθε αθλητή και πρέπει να την έχετε πάντοτε κατά νου».

Τώρα που κι εσείς γίνεστε αθλητές, βγάλτε από τη ζωή σας τα τσιπς, ακολουθήστε τις διατροφικές οδηγίες που σας δίνουμε και φερθείτε ευγενικά στο σώμα σας. Πάρτε ένα τετράδιο και συγκεντρώστε υγιεινές συνταγές αν θέλετε να ακολουθήσετε τη σωστή οδό.

Κοινωνικοποιηθείτε!

«Μπορώ να αντισταθώ σε όλα εκτός από τον πειρασμό», είπε κάποτε ο Όσκαρ Ουάιλντ. Αν κανείς από τους φίλους σας δεν αθλείται, είναι εύκολο να παρασυρθείτε κι αντί να πάτε για προπόνηση, να βρεθείτε σε κάποια απρογραμμάτιστη οινοποσία. Συναναστραφείτε άλλους δρομείς για να αντλήσετε ενθάρρυνση, υποστήριξη, έμπνευση, κι ίσως μέσα σας ξυπνήσει το ένστικτο της άμιλλας που αγνοούσατε ότι έχετε. Τα σπουδαία επιτεύγματα βασίζονται στο ομαδικό πνεύμα, απευθυνθείτε λοιπόν στους συλλόγους  δρομέων της περιοχής σας για να ανακαλύψετε τους δικούς σας συντρόφους στο τρέξιμο.

ΠΗΓΗ: Dromeasclub.gr