Προθέρμανση και αποθεραπεία στο τρέξιμο PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
Runner's Training
Σάββατο, 18 Μαΐου 2013 06:16

stretches

Από την Christine Luff, About.com Guide

Όλοι οι αγώνες και οι προπονήσεις σας πρέπει να ξεκινούν με προθέρμανση και να τελειώνουν με χαλάρωση και αποθεραπεία. Γιατί είναι τόσο σημαντικά όλα αυτά; Για πολλούς λόγους. Παρακάτω θα διαβάσετε μερικούς από αυτούς.

Πρώτα απ’ όλα η προθέρμανση επιτρέπει στη θερμοκρασία του σώματός μας να ανέβει, στο αίμα να ρέει και στην αναπνοή να αυξάνεται, εξασφαλίζοντας καλύτερη οξυγόνωση. Με άλλα λόγια, προετοιμαζόμαστε καρδιοαναπνευστικά για την προπόνηση ή τον αγώνα και μυϊκά αυξάνοντας την θερμοκρασία των μυών μας παρέχοντας μεγαλύτερη ελαστικότητα και αποδοτικότητα.

Το ίδιο σημαντική με το ζέσταμα είναι και η χαλάρωση και η αποθεραπεία μετά από την προπόνηση ή τον αγώνα. Η ξαφνική διακοπή της έντονης άσκησης μπορεί να προκαλέσει ελαφριά ζάλη καθώς ο καρδιακός σας παλμός και η πίεση του αίματος πέφτουν ξαφνικά. Η χαλάρωση αντίθετα επιτρέπει στο σώμα μας να επανέλθει ομαλά στην κατάσταση ηρεμίας και να αφομοιώσει το προπονητικό ερέθισμα. Εκτός από τη χαλάρωση που πρέπει να ακολουθεί ιδιαίτερα τις προπονήσεις υψηλής έντασης και τους αγώνες, αφιερώστε κάθε φορά 5-10 λεπτά για διατάσεις μετά από το τρέξιμο. Πρέπει να φροντίσουμε να χαλαρώνουμε τους βασικούς μας μύες, βοηθώντας έτσι στην αποκατάστασή τους. Με αυτό τον τρόπο, αποφεύγουμε τα πιασίματα και τους μυικούς πόνους, αποφεύγουμε τους τραυματισμούς, ενώ οι μύες μας επανακτούν το αρχικό τους μήκος και επανέρχονται γρήγορα σε χαλαρή κατάσταση παραμένοντας ελαστικοί και πιο αποδοτικοί.

Δεν είναι καλή ιδέα να τεντώνετε τους μυς σας όταν είναι κρύοι, οπότε μην ξεκινάτε με διατάσεις (stretching) ή προτιμήστε να είναι πιο ήπιες καθώς οι μυς σας είναι κρύοι και λιγότερο ελαστικοί. Κάντε 5-10 λεπτά περίπου ελαφριά αεροβική γυμναστική για να χαλαρώσετε τους μυς σας και να κάνετε ζέσταμα πριν τον αγώνα. Στην προπόνηση, πριν μπείτε στο βασικό πρόγραμμα τρέξτε 15-20λ χαλαρά. Μην κάνετε βιαστικά το ζέσταμά σας.

Timbertrail.gr/Mάιος 2013

 

 

worldsmarathons

TIMBERTRAIL OUTDOOR ROUTES

11366965Master
wikiloc-logo