Εσείς τι τύπο πέλματος έχετε; PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
Runner's Outfit
Παρασκευή, 05 Ιουλίου 2013 15:38

pelmatografima-pxlr-rizo

Για να αποφασίσετε τι είδους παπούτσια για τρέξιμο θα αγοράσετε, θα πρέπει καταρχήν να γνωρίζετε τον τύπο του πέλματος σας. Ένας έμπειρος πωλητής σε κάποιο κατάστημα εξειδικευμένο στα αθλητικά είδη για το τρέξιμο μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε το κατάλληλο αθλητικό παπούτσι, αλλά πρώτα θα πρέπει να κάνετε πελματογράφημα, ώστε να ξέρετε ακριβώς τον τύπο του παπουτσιού που σας ταιριάζει. 

Από την Christine Luff, About.com Guide

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι πέλματος:
Επίπεδο Πέλμα

Αν κοιτάζετε το πόδι σας, θα γνωρίζετε ότι έχετε επίπεδο πέλμα αν δεν βλέπετε κάποια καμπύλη. Η βάση του πέλματος σας, από τα δάχτυλα σας έως τον αστράγαλο, είναι εντελώς επίπεδη. Αν κάνετε το παραπάνω τεστ το αποτύπωμα του ποδιού σας θα μοιάζει με μια ακαθόριστη μάζα.  Το πέλμα σας δεν θα παρουσιάζει καμία εσωτερική καμπύλη από το μεγάλο δάκτυλο ως τον αστράγαλο.

Το πρόβλημα; Αν έχετε πλατυποδία, τότε κατά πάσα πιθανότητα έχετε μεγαλύτερο πρηνισμό (υπερπρηνισμός), πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το πόδι σας στρέφεται προς την μέσα μεριά όταν τρέχετε.

Τι να αγοράσετε: Αν έχετε πλατυποδία επιλέξτε κάποιο αθλητικό παπούτσι που να διατηρεί την σταθερότητα σας. Αναζητήστε τις λέξεις «έλεγχος κίνησης» και «σταθερότητα» στο κουτί των αθλητικών παπουτσιών που σκέφτεστε να αγοράσετε. Εκτός από παπούτσια με έλεγχο κίνησης, ορισμένοι αθλητές με επίπεδη καμάρα θα χρειαστεί επίσης να φορέσουν ορθοπεδικά (ειδικά σχεδιασμένες προσθήκες παπουτσιών που διορθώνουν ανατομικά προβλήματα του πέλματος).

Πέλμα με μεγάλη καμπύλη

Θα πρέπει να είστε σε θέση να αποφασίσετε εύκολα αν το πέλμα σας έχει μεγάλη καμπύλη— θα παρατηρήσετε μια μεγάλη και ευδιάκριτη καμπύλη στο πέλμα του ποδιού σας. Αν κάνετε το σχετικό τεστ, το αποτύπωμα του πέλματος σας θα φέρει ελαφριά εσωτερική καμπύλη, κάνοντας το μεσαίο τμήμα του να δείχνει πολύ λεπτό. Πιέζοντας με το χέρι σας την βάση του πέλματος σας, η καμπύλη θα παραμείνει άκαμπτη.

Το πρόβλημα; Αν έχετε μεγάλη καμπύλη τότε πιθανότατα πάσχετε από υπτιασμό ή υποπρηνισμό, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το πόδι σας στρέφεται προς τα έξω καθώς τρέχετε. Είναι πολύ σημαντικό οι αθλητές με μεγάλες καμπύλες να ξαναμετρούν περιοδικά το πέλμα τους καθώς το τρέξιμο προκαλεί σταδιακή μείωση της καμπύλης, επιμηκύνοντας το πέλμα.

Τι να αγοράσετε: Θα χρειαστεί να ψάξετε για ευλύγιστα αθλητικά παπούτσια τρεξίματος με μαλακές ενδοσόλες που απορροφούν τους κραδασμούς. Κατά την διαδικασία επιλογής των παπουτσιών σας βεβαιωθείτε ότι η αναζήτηση σας περιλαμβάνει λέξεις, όπως «ευλυγισία» ή «ενίσχυση».

Ουδέτερο ή Κανονικό Πέλμα

Αν έχετε εξετάσει το πέλμα σας ή το αποτύπωμα του ποδιού σας και δεν μοιάζει να είναι ούτε επίπεδο ούτε να έχει μεγάλη καμάρα, τότε πιθανότατα έχετε ουδέτερο ή κανονικό πέλμα. Το πόδι σας θα σχηματίζει εμφανή καμάρα προς τα μέσα, αλλά όχι μεγαλύτερη από ¾ της ίντσας.

Το πρόβλημα; Εφόσον επιλέξετε ένα παπούτσι που δεν επιδρά αρνητικά στον τύπο του πέλματος σας δεν πρόκειται να αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα. Αυτός είναι ο πιο κοινός τύπος πέλματος και επίσης ο λιγότερο ευπαθής σε τραυματισμούς, υπό την προϋπόθεση ότι φορά τα κατάλληλα παπούτσια.

Τι να αγοράσετε: Αν το πέλμα σας είναι κανονικό, μπορείτε να επιλέξετε μέσα από μια ποικιλία αθλητικών παπουτσιών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν σχεδιαστεί για δρομείς με ουδέτερο-κανονικό πέλμα ή για εκείνους που έχουν ελαφρώς επίπεδο πέλμα ή μεγάλη καμάρα. Μην επιλέξετε αθλητικά παπούτσια που έχουν μεγάλη σταθερότητα ή έλεγχο κίνησης.

Timbertrail.gr 
 

ahm logo_gr

worldsmarathons

               logo1   

logo marathonios_2018

αρχείο λήψης