Η προθέρμανση πριν από τον αγώνα PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
Race Tips
Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012 23:06

runner-quad-stretch

Tου Νικ Άντερσον*

Η προθέρμανση αποτελεί βασική προϋπόθεση πριν αρχίσουμε την άσκηση, καθώς προετοιμάζει το σώμα να δεχτεί την ένταση που ακολουθεί. Ειδικότερα όσοι συμμετέχουν σε αγώνες δρόμου ξέρουν πόσο σημαντικό είναι το «ζέσταμα» πριν από κάθε αγώνα. Τι γίνεται όμως όταν το σώμα μας είναι ήδη ζεστό;  Πρέπει να κάνουμε προθέρμανση ή μήπως εξαντλούμε πολύτιμα αποθέματα ενέργειας;

 Οι έρευνες δείχνουν ότι μια καλή προθέρμανση μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες τραυματισμού, τους μυϊκούς πόνους και να σας βοηθήσει να συγκεντρώσετε το μυαλό σας. Πριν από αγώνα, ένας αρχάριος δρομέας μπορεί να κάνει περπάτημα και μετά τζόγκινγκ, καθώς και μια ολοκληρωμένη σειρά μερικών απλών κινητικών ασκήσεων.

Ένας έμπειρος αθλητής μπορεί να κάνει τζόγκινγκ και μετά να ανεβάσει σταδιακά το ρυθμό του τρέχοντας 10-15 λεπτά, πριν κάνει μια ολοκληρωμένη σειρά δυναμικών ασκήσεων ευλυγισίας καθώς και τρέξιμο γρήγορου ρυθμού. Στις περιπτώσεις και των δύο δρομέων, το σώμα θα ζεσταθεί, οι μύες θα χαλαρώσουν και οι αρθρώσεις θα έχουν κινητοποιηθεί.

Εν τούτοις, τις μέρες που κάνει πολλή ζέστη, η θερμοκρασία του σώματός σας είναι ήδη ανεβασμένη. Έχετε λοιπόν μια απλή επιλογή. Αν ο αγώνας είναι μεγάλης απόστασης, από 10 χλμ. και πάνω, προσωπικά δεν θα έκανα καθόλου προθέρμανση. Θα επιχειρούσα μάλιστα το αντίθετο, προσπαθώντας να διατηρήσω χαμηλή τη θερμοκρασία μου. Μείνετε στη σκιά, πιείτε γουλιά-γουλιά νερό και κάποιο αθλητικό ποτό και δοκιμάστε να βάλετε πάγο για να δροσίσετε το κεφάλι, τον αυχένα και το στήθος.

Αν αγωνίζεστε σε μικρότερη απόσταση, κάντε προθέρμανση μειωμένου όγκου, με ελάχιστο τζόγκινγκ, αλλά περιλαμβάνοντας κινητική γυμναστική, ασκήσεις ευλυγισίας και ανοίγματα. Η μεγάλη προθέρμανση μια ζεστή μέρα αυξάνει τις πιθανότητες να υποστείτε αφυδάτωση, θερμικές κράμπες και απώλεια ενέργειας. Το σώμα σας θα καταβάλλει υπερπροσπάθεια. Αν κάνει πάρα πολλή ζέστη, εγκαταλείψτε την ιδέα να κάνετε ατομική επίδοση. Ξεκινήστε αργά και συνετά, και βρείτε έναν άνετο ρυθμό. Προσαρμόστε ανάλογα τους στόχους σας και να είσαστε ρεαλιστές.


Ο Νικ Άντερσον είναι προπονητής ανώμαλου δρόμου της ομάδας της Μεγάλης Βρετανίας
Timbertrail.gr/Φεβρουάριος 2012
 
Σύνδεση
 chalpha baner

worldsmarathons

youtube wikiloc-logo

 
   logo large