Xρήσιμες συμβουλές για τους αγώνες PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
MTB Race Tips

 1

13/12/15

Οι περισσότεροι ποδηλάτες βρίσκουν κάποια στιγμή ελκυστική την ιδέα του ποδηλατικού αγώνα. Η δική μου πρώτη αγωνιστική εμπειρία πάντως δεν ήταν η καλύτερη, αφού δεν μπήκα στον κόπο να προετοιμάσω σωστά τον εαυτό μου για τον πρώτο μου αγώνα.

Από την Beth Puliti / About.com Guide

 Βρείτε τον στο χάρτη

Αν είστε τύπος σαν κι εμένα και πολλούς άλλους συναγωνιζόμενους αθλητές (χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο ευρύτερα όταν περιγράφω τον εαυτό μου), είναι πιθανόν να συλλάβετε τον εαυτό σας να παλεύει με το άγχος πριν από τον πρώτο σας αγώνα ορεινής ποδηλασίας. Ο καλύτερος τρόπος για να νικήσετε τις «πεταλουδίτσες» στο στομάχι είναι να φροντίστε να είστε όσο το δυνατόν πιο οργανωμένοι εκείνη την ημέρα.

Η πρώτη σας μέριμνα λοιπόν είναι να βρείτε στον χάρτη τις οδηγίες πλοήγησης πριν από τον αγώνα.  Γνωρίζοντας που θα πάτε έχετε κερδίσει την μισή μάχη. Κάποτε περίμενα μέχρι το πρωινό του αγώνα για να εκτυπώσω τις ακριβείς οδηγίες. Απαίσια ιδέα. Καθώς δεν ήμουν εξοικειωμένη με την περιοχή, ήταν αναπόφευκτο να χαθώ και μόλις που πρόλαβα την έναρξη. Αν γνωρίζετε κάποιον άλλο που πρόκειται να παρακολουθήσει τον αγώνα, μπορείτε πάντα να του ζητήσετε να σας πάει ή να τον ακολουθήσετε ως εκεί.

 Κατάλογος Απαραίτητων

Επίσης καλή ιδέα είναι να ετοιμάσετε όλα όσα θα χρειαστείτε τουλάχιστον μια μέρα πριν από τον αγώνα, όπως για παράδειγμα ρούχα, έξτρα σύνεργα και αξεσουάρ, τροφή, νερό κ.α. Έτσι θα γνωρίζετε να βάλετε μπουγάδα, να "ξεθάψετε" κανένα άλλο μπουκάλι νερό ή να αγοράσετε λίγη επιπλέον τροφή. Ξεχωρίστε τα απαραίτητα για τον αγώνα είδη σε κάποια λεκάνη ή σε κάποιο σάκο, έτσι ώστε όλα να βρίσκονται τοποθετημένα σε ένα σημείο όταν έρθει η ημέρα του αγώνα. Προτείνω να έχετε επίσης μαζί σας εργαλεία για την περίπτωση που μείνετε από λάστιχο- είτε κάποιο κιτ επισκευής, καθώς και μια μικρή τρόμπα και μοχλούς ελαστικών. Για γρήγορη προσάρτηση, ένα σετ κλειδιών Άλλεν μπορεί να φανεί επίσης χρήσιμο. Οι περισσότεροι ποδηλάτες συνήθως δεν έχουν χρόνο για σοβαρές επισκευές κατά την διάρκεια του αγώνα, γι’ αυτό θα σας συνιστούσα να αφήσετε τον υπόλοιπο εξοπλισμό σας.

Ρυθμίστε καλά το ποδήλατό σας

Μην συγκρίνετε το ποδήλατο σας με άλλα ποδήλατα. Απεναντίας εστιάστε στην καλή του ρύθμιση και συντήρηση. Αντιμετωπίζετε οποιαδήποτε προβλήματα με το ποδήλατό σας όσο πλησιάζει η μέρα του αγώνα; Αν ναι, πηγαίνετε το ποδήλατό σας σε ένα συνεργείο επισκευής για να σας το ρυθμίσουν. Το τελευταίο πράγμα που θα θέλατε να επιβραδύνει ή να διακόψει την απόδοσή σας κατά την διάρκεια του αγώνα είναι μια μηχανική βλάβη. Αφού πάρετε το ποδήλατό σας από το σέρβις, και πριν από τον αγώνα, γυρίστε τουλάχιστον μια φορά τα πεντάλ για να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν σωστά.

Επιχειρήστε ένα δοκιμαστικό γύρο

Μια άλλη τακτική που συμβάλει στην καταπολέμηση της νευρικότητας όσο πλησιάζει ο αγώνας είναι να προβάρετε την διαδρομή πριν από το γεγονός. Δεδομένου ότι κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εφικτό, σε περίπτωση που είναι, αναλύστε την διαδρομή στον χάρτη ( βρείτε τα σημεία ανάβασης και τις κατωφέρειες, ποιο κομμάτι μοιάζει να είναι πιο τεχνικό; Σε ποια σημεία στενεύει πολύ ο δρόμος;) Αφού διερευνήσετε προσεκτικά τον χάρτη, τρέξτε την διαδρομή. Ακολουθώντας αυτή την μέθοδο πριν από τον αγώνα θα σας βοηθήσει να θυμόσαστε πότε θα πρέπει να περιμένετε στην στροφή, πού έχετε χώρο να προσπεράσετε και που έχετε περιθώριο να καταβάλλετε περισσότερη ενέργεια.

Ακολουθείστε το κανονικό σας διατροφικό πρόγραμμα

Το πρωινό πριν από τον αγώνα φάτε ότι τρώτε πάντα πριν από κάθε βόλτα. Μην απομακρυνθείτε από τις διατροφικές σας συνήθειες αλλάζοντας το πρόγραμμα της διατροφής σας- κάτι τέτοιο μπορεί να αποβεί καταστροφικό για το πεπτικό σας σύστημα. Οι αγώνες που διαρκούν μέχρι περίπου δυο ώρες δεν απαιτούν από εσάς να επιβαρύνετε τις φανελένιες τσέπες σας ή τον υδρόσακο σας με υπερβολική ποσότητα φαγητού, αλλά το να έχετε μαζί σας μια μπάρα δημητριακών ή κάτι στερεό και να γεμίσετε τα μπουκάλια σας με νερό ή κάποιο ισοτονικό ποτό.

Χαλαρώστε & Περάστε Καλά

Αν δεν εστιάζετε αποκλειστικά στο αποτέλεσμα, οι αγώνες μπορεί να γίνουν πολύ συναρπαστικοί. Είτε κερδίσετε είτε όχι, σίγουρα θα γνωρίσετε κατά την διάρκεια τους ανθρώπους που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο με εσάς, οι οποίοι σύντομα θα γίνουν φίλοι σας. Όσο χαλαροί είναι οι ποδηλάτες που παραβρίσκονται για να παρακολουθήσουν τον αγώνα άλλο τόσο χαλαρή είναι και η ατμόσφαιρα που επικρατεί στους αγώνες ορεινής ποδηλασίας.

Μόλις είστε έτοιμοι για τον αγώνα, χαλαρώστε και απολαύστε την εμπειρία.

Timbertrail.gr
 

ahm logo_gr

worldsmarathons

               logo1   

logo marathonios_2018

αρχείο λήψης