Επιλέγοντας το κατάλληλο ποδήλατο δρόμου PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
Εξοπλισμός
Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015 23:53

Ola osa prepei na gnorizete gia ta podilata dromou

Τα ποδήλατα δρόμου είναι σχεδιασμένα για να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις. Επίσης ονομάζονται και αγωνιστικά ή κούρσες και έχουν συνήθως ελαφρύ σκελετό, που επιτρέπει στον ποδηλάτη να διατηρεί μια ικανοποιητική ταχύτητα με όσο το δυνατό χαμηλότερη ένταση. 

Από τον David Fiedler

Ας δούμε αναλυτικά τα μέρη που αποτελούν ένα ποδήλατο δρόμου, ώστε να γνωρίζουμε τη σημασία τους κάνοντας σωστές επιλογές αγοράς.

Τροχοί

 Ένα ποδήλατο δρόμου έχει συνήθως στενά ελαστικά υψηλής πίεσης με λεία επιφάνεια, που ελαχιστοποιούν την πρόσφυση με το οδόστρωμα για να παράσχουν την ελάχιστη δυνατή αντίσταση κύλισης. Επειδή τα ελαστικά αυτά επιτρέπουν στον ποδηλάτη να νιώθει κάθε σαμαράκι και πετρούλα στο δρόμο, δεν καθιστούν απαραίτητα την διαδρομή ως την πιο άνετη, αλλά ούτως ή άλλως δεν είναι αυτός ο στόχος τους.

Σκελετός

 Το υλικό που χρησιμοποιείται για τους σκελετούς των ποδηλάτων δρόμου, όπως και των περισσότερων άλλων ποδηλάτων ποικίλει ανάλογα με το κόστος τους. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο ακριβός είναι ο σκελετός, τόσο πιο ελαφρύς θα είναι. Το να έχει κανείς ένα όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ ποδήλατο είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στην ανάβαση, ενώ παίζει επίσης ρόλο στις καταβάσεις και στην ποδηλασία σε επίπεδες επιφάνειες. Ένα πιο βαρύ ποδήλατο συνεπάγεται συνήθως κάπως πιο αργούς ρυθμούς, παρόλο που αυτό μπορεί να μην είναι κάτι σημαντικό για εσάς.

Τα περισσότερα ποδήλατα για αρχάριους έχουν στις μέρες μας σκελετούς είτε από ατσάλι ("χρώμιο-μολυβδαίνιο") είτε από αλουμίνιο, παρόλο που θα τολμούσα να πω, ότι το αλουμίνιο εξελίσσεται στο κυρίαρχο υλικό για τους σκελετούς των βασικών ποδηλάτων δρόμου. Αναμφισβήτητα δεν υπάρχει κανέναν πρόβλημα με ότι από τα δυο κι αν επιλέξει κανείς, αλλά υπάρχουν αντισταθμίσματα. Για παράδειγμα, προκειμένου το αλουμίνιο να είναι αρκετά σκληρό ώστε να είναι ανθεκτικό σε βάθος χρόνου, ο σκελετός πρέπει να είναι αρκετά άκαμπτος, γεγονός που μπορεί να συνεπάγεται μια ελαφρώς πιο δύσκολη βόλτα. Το ατσάλι μπορεί να είναι πιο βαρύ, αλλά έχει μεγαλύτερη ευλυγισία με την ίδια βαρύτητα, η οποία μπορεί να απορροφήσει τους κραδασμούς στο δευτερόλεπτο. Ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλύψετε πιο είναι το καλύτερο για εσάς είναι να

MOSSO-720TCA-Road-Bike-700C-Frame-Ultralight-Aluminum-Alloy-Racing-Bike-Frame-Carbon-Fiber-Fork-Bearing 1

δοκιμάσετε διάφορα ποδήλατα και να δείτε αν εντοπίζετε κάποια διαφορά.

Καθώς η τιμή του ποδηλάτου δρόμου αυξάνεται, θα αρχίσετε να παρατηρείτε  εξαρτήματα (όπως το μπροστινό πιρούνι) να μεταβάλλονται από αλουμίνιο σε χάλυβα άνθρακα. Τέλος ολόκληρος ο σκελετός στα ποδήλατα υψηλότερης τεχνολογίας κατασκευάζεται εξολοκλήρου από ίνες χάλυβα άνθρακα, που είναι πολύ ανθεκτικός αλλά ταυτόχρονα και πολύ ελαφρύς. Οι σκελετοί στα πιο εκλεπτυσμένα και υψηλής απόδοσης ποδήλατα δρόμου κατασκευάζονται από υλικά της διαστημικής εποχής όπως το τιτάνιο, το οποίο εξαιρετικά δυνατό και ελαφρύ. Λόγω του κόστους αυτών των υλικών, τα ποδήλατα αυτά δεν εμπίπτουν στο οικονομικό εύρος όλων των  δικυκλιστών, αλλά σε εκείνο των πιο επαγγελματιών ή ανταγωνιστικών ποδηλατών.

Τιμόνια

Το τιμόνι ενός ποδηλάτου δρόμου εξέρχεται κατευθείαν από τον κορμό του ποδηλάτου και στην συνέχεια διπλώνει προς τα κάτω, επιτρέποντας στους αναβάτες, που επιθυμούν να αναπτύξουν πραγματικά μεγάλες ταχύτητες να γείρουν από πάνω τους εκείνη την στιγμή, προκειμένου να μειώσουν την αντίσταση του ανέμου. Η στάση αυτή είναι γνωστή ως “going into the drops” (οι αναβάτες μπορούν να κάθονται επίσης σε πιο ευθυτενή στάση, με τα χέρια τους στην επίπεδη πάνω μεριά του τιμονιού. Συνήθως, θα βρείτε τόσο τις μανέτες των φρένων όσο και τους μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων τοποθετημένα πάνω στο τιμόνι των ποδηλάτων δρόμου για εύκολο έλεγχο.

Θέση Ανάβασης

 Ο τρόπος με τον οποίο είναι σχεδιασμένο ένα ποδήλατο δρόμου επιτρέπει στους αναβάτες να γέρνουν αρκετά προς τα εμπρός, μειώνοντας την πλάγια όψη τους και κόβοντας την αντίσταση του αέρα, τοποθετώντας το σώμα τους σε τέτοια στάση ώστε να αντλούν την μέγιστη δύναμη από τα πόδια και τους γοφούς τους μέσα από τα πεντάλ. Παρόλο που είναι αεροδυναμικά, το να είναι κανείς γερμένος έτσι μπροστά για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να μην είναι και η πιο βολική στάση. καθώς απαιτεί την στήριξη ενός σημαντικού μέρους του βάρους με το πάνω μέρος του σώματος. Αυτό μπορεί να προκαλέσει κόπωση και μυϊκούς πόνους στα χέρια, στους καρπούς, στους ώμους και στον αυχένα σε περίπτωση που ο ποδηλάτης δεν είναι εξοικειωμένος με αυτό, ή σε περίπτωση που το ποδήλατο του δεν είναι σωστά ρυθμισμένο ή δεν έχει το κατάλληλο μέγεθος.

Ταχύτητες

 Τα ποδήλατα δρόμου διαθέτουν μια ευρεία γκάμα ταχυτήτων, με τις χαμηλές ταχύτητες να επιτρέπουν στον αναβάτη να ποδηλατεί ευκολότερα στην ανηφόρα και να χρησιμοποιεί τις υψηλές ταχύτητες για να τρέξει πραγματικά γρήγορα. Συνήθως ένα ποδήλατο δρόμου θα έχει είτε δυο είτε τρεις αλυσοτροχούς ως μέρος της μανιβέλας συναρμολόγησης στο μπροστινό μέρος μαζί με οχτώ ή εννέα ταχύτητες στην κασέτα του πίσω τροχού. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει από 16 έως 27 δυνατούς συνδυασμούς ταχυτήτων, ένα πολύ μεγαλύτερο δηλαδή εύρος σε σχέση με το συνηθισμένο των δέκα ταχυτήτων που διέθεταν τα ποδήλατα στο παρελθόν.

Πεντάλ

Τα βασικά ποδήλατα δρόμου μπορεί να είναι εφοδιασμένα με πετάλια πλατφόρμα. Σε αυτή την περίπτωση, συνοδεύονται συνήθως από καλουπιέδες, ή μπορεί αυτοί να προστεθούν εκ των υστέρων σε αρκετά οικονομική τιμή. Τα κουμπωτά πεντάλ χρησιμοποιούνται πιο συχνά στα ποδήλατα δρόμου και επιτρέπουν στον αναβάτη να κουμπώνει τα παπούτσια στα πεντάλ, παρέχοντας του την δυνατότητα να κάνει μια πλήρη κυκλική περιστροφή, τραβώντας τα πεντάλ προς τα πάνω στα upstroke καθώς και πιέζοντας τα προς τα κάτω.

Συμβουλές Αγοράς

Όταν αγοράζετε ένα καινούριο ποδήλατο δώστε βάση στον σκελετό κι επιλέξτε τον καλύτερο που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά, αφού πάντα έχετε τη δυνατότητα να αναβαθμίσετε τα εξαρτήματα. Αντίθετα, η αγορά ενός ποδηλάτου με έναν άχρηστο, βαρύ σκελετό για να εξοικονομήσετε λίγα ευρώ αποδεικνύεται συνήθως ασύμφορη και θα σας οδηγήσει πιθανότατα στην αγορά ενός καινούργιου ποδηλάτου αργότερα, αφού κάθε αναβάθμιση στα εξαρτήματα δεν θα αξιοποιείται τουλάχιστον στο βαθμό που θα επιθυμούσατε.

TIMBERTRAIL.GR
 

ahm logo_gr

worldsmarathons

               logo1   

logo marathonios_2018

αρχείο λήψης