Ποδήλατο στα μέτρα σας PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
Road Cycling
Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015 23:22
photos.demandstudios.com getty_article_148_76_89792618_XS

   

 






Από τον David Fiedler

Εδώ και αρκετό καιρό το νέο ποδηλατικό κατάστημα που άνοιξε στην περιοχή σας, σας έχει κινήσει το ενδιαφέρον. Ένα πλήθος από αστραφτερούς σκελετούς, εντυπωσιακά χρώματα κι αξεσουάρ σας έχουν συνεπάρει και η απόφαση να αγοράσετε το δικό σας ποδήλατο είναι πιο κοντά από ποτέ. Όμως για σταθείτε ένα λεπτό...Ξέρετε ποιο ποδήλατο είναι κατάλληλο για σας; 

Για τους περισσότερους ανθρώπους, το πρώτο βήμα για την αγορά ενός ποδηλάτου με το σωστό μέγεθος είναι να σταθούν πάνω από τον σκελετό με τα δυο τους πόδια να πατούν επίπεδα πάνω στο έδαφος. Ο σκελετός ενός ποδηλάτου δρόμου με το κατάλληλο μέγεθος, θα έχει μια με δυο ίντσες απόσταση ανάμεσα στον πάνω σωλήνα του σκελετού και τον καβάλο σας. Ούτε πολύ μεγάλη, ούτε πολύ μικρή. Ένα ποδήλατο βουνού πρέπει να έχει μεγαλύτερη απόσταση – ίσως όσο το πλάτος του χεριού σας κατά μήκος των δακτύλων σας.

Προσαρμόστε την σέλα του ποδηλάτου στο σωστό ύψος

Πρέπει να ρυθμίσετε την σέλα του ποδηλάτου σας στο ύψος που επιτρέπει στο πόδι σας να εκτείνεται έως ότου είναι σχεδόν εντελώς ίσιο όταν κάθεστε πάνω στην σέλα. Θα πρέπει να υφίσταται μόνο μια ελαφρά κύρτωση στο γόνατο όταν το πόδι σας βρίσκεται στην βάση του πεντάλ. Αυτό θα ενισχύσει την δύναμη σας και θα ελαχιστοποιήσει την κόπωση.

Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν πολλοί είναι το γεγονός ότι πιστεύουν ότι θα έπρεπε να είναι σε θέση να καθίσουν στην σέλα και να εξακολουθούν να πατούν τα πόδια τους γερά στο έδαφος. Αν μπορείτε να καθίσετε στην σέλα του ποδηλάτου σας και να ακουμπάτε με τα πόδια σας το έδαφος και όχι με τις άκρες των δακτύλων σας, τότε η σέλα σας βρίσκεται πολύ χαμηλά.

Προσαρμόστε το επίπεδο της σέλας του ποδηλάτου σας

Για μέγιστη άνεση και απόδοση στα πεντάλ, χρειάζεται η σέλα σας να είναι περίπου επίπεδη, έτσι ώστε να μπορείτε να καθίσετε επάνω της και να ποδηλατείτε άνετα. Aν έχει μεγάλη κλίση προς τα εμπρός θα νιώθετε σαν να γλιστράτε μπροστά. Αντίθετα, μεγάλη γωνία προς τα πίσω δεν θα σας επιτρέπει να αντλήσετε δύναμη ενώ θα έχετε την αίσθηση ότι φεύγετε πίσω. Και οι δυο αυτές ρυθμίσεις αποσπούν την προσοχή του ποδηλάτη και  τον κάνουν να αισθάνεται άβολα.

Σωστή Προσαρμογή του Τιμονιού

Ο στόχος της προσαρμογής του ύψους του τιμονιού είναι η εύρεση της θέσης στην οποία θα μπορείτε να κάνετε ποδήλατο με άνεση χωρίς να επιβαρύνετε πολύ την ράχη σας, τους ώμους ή τους καρπούς σας. Τα κριτήρια σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ υποκειμενικά, και υπάρχει μια εύλογη απόκλιση ανάμεσα στον κάθε σωματότυπο, οπότε μην διστάσετε να πειραματιστείτε έως ότου βρείτε την καλύτερη θέση ή να ζητήσετε βοήθεια σ’ ένα εξειδικευμένο ποδηλατικό κατάστημα. Γενικότερα, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες για διαφορετικού είδους ποδήλατα:

  • Ποδήλατο Δρόμου: σε ένα ποδήλατο δρόμου, το επάνω μέρος του τιμονιού του ποδηλάτου θα πρέπει να βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά από το πάνω μέρος της σέλας, μια με δυο ίντσες. Αυτό επιτρέπει στον αναβάτη μια σαφή κλίση προς τα εμπρός, για μια πιο αεροδυναμική βόλτα.
  • Ποδήλατο Βουνού: σε ένα ποδήλατο βουνού, το τιμόνι ρυθμίζεται συχνά ακόμα πιο χαμηλά, ίσως τρεις με τέσσερις ίντσες κάτω από την σέλα. Το θέμα είναι να δημιουργήσετε ένα χαμηλό κέντρο βάρους, ειδικά αν πρόκειται να επιχειρήσετε πιο επισφαλείς διαδρομές. Επίσης, οι αναβάτες του ποδηλάτου βουνού, κατεβαίνουν συχνά από την σέλα για να αντιμετωπίσουν σαμαράκια, κορμούς και άλλα εμπόδια, και το χαμηλότερο τιμόνι παρέχει καλύτερη, πιο ισορροπημένη θέση για την κατανομή του βάρους του σώματος του αναβάτη κατά μήκος και των δυο τροχών.
  • Υβριδικά και Κρούζερ: Με αυτά τα ποδήλατα, όπου κάθεστε πολύ πιο όρθια (σε αντίθεση με τα ποδήλατα δρόμου και τα ποδήλατα βουνού) το τιμόνι υψώνεται αντίστοιχα πιο ψηλά, περίπου μια με δυο ίντσες (ή περισσότερο) ψηλότερα από την σέλα. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλο μέρος του βάρους του σώματος σας θα φέρεται από την ράχη σας, αντί για τους ώμους, τους καρπούς και τα άνω άκρα.
Ρύθμιση του Ύψους του Τιμονιού – Κάντε αυτό που νομίζετε σωστό

·Να θυμάστε, ότι κατά την ρύθμιση του ύψους του τιμονιού, οι προσωπικές σας προτιμήσεις και οι αποκλίσεις ανάλογα με τον σωματότυπο ασκούν σημαντική επίδραση. Θα πρέπει να αισθάνεστε ελεύθεροι να κάνετε προσαρμογές έως ότου βρείτε την θέση που σας επιτρέπει την άνετη ανάβαση σας για εκτεταμένες χρονικές περιόδους. Γενικότερα, όσο ψηλότερα είναι ρυθμισμένο το τιμόνι, τόσο ευθυτενής θα είναι η στάση σας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλα τα τιμόνια διαθέτουν μια ένδειξη ρύθμισης στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. Διασφαλίστε ότι το τιμόνι σας δεν θα υψωθεί σε κάποια σταθερή θέση, τόσο ψηλά ώστε να βγάλετε την ένδειξη αυτή από το σκελετό. Κάτω από το σημείο αυτό, σημαίνει ότι απομένουν λιγότερο από δυο ίντσες από το λαιμό του τιμονιού μέσα στο σκελετό, και το τιμόνι είναι ευάλωτο σε σπάσιμο.

TIMBERTRAIL.GR 
 

WORLD RACES

Patagonian International Marathon  

PIM 6_for_web

Ο Διεθνής Μαραθώνιος της Παταγονίας είναι ένας αγώνας δρόμου που γίνεται κάθε χρόνο στη Χιλή στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Torres del Paine. Από την πρώτη διοργάνωση το 2012, ο αγώνας συγκέντρωσε χιλιάδες δρομείς ...Περισσότερα

Susitna 100

13071343

Η κοιλάδα Μatanuska-Susitne είναι μια περιοχή στη νότια κεντρική Αλάσκα. Απέχει 56χλμ βόρεια του Anchorage και κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ σε υπερμεγέθη λαχανικά που παρουσιάζονται κάθε χρόνο στην ετήσια έκθεση της πόλης...Περισσότερα 

Baikal Ice Marathon

training to run 1-long

Η λίμνη Βαϊκάλη σχηματίστηκε πριν από 25 περίπου εκατομμύρια χρόνια και αποτελεί έναν από τους παλαιότερους γεωλογικούς σχηματισμούς. Το καλοκαίρι οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν μια μοναδική φυσική πανδαισία με το πράσινο φόντο να κυριαρχεί...Περισσότερα