Βασικές δεξιότητες στην ορεινή ποδηλασία PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
ΜTB Training
Παρασκευή, 04 Οκτωβρίου 2013 08:23

Η ορεινή ποδηλασία είναι άθλημα που προσφέρει απόλαυση και έντονες εμπειρίες. Ωστόσο, παρουσιάζει ορισμένες πρόσθετες δυσκολίες και απαιτεί κάποιες βασικές τεχνικές δεξιότητες ιδιαίτερα για όσους θέλουν να κινηθούν σε πιο απαιτητικά εδάφη. Αποκτήστε τις βασικές αυτές δεξιότητες πριν βγείτε στο μονοπάτι και μετατρέψτε αυτά τα εμπόδια σε προκλήσεις.

Από τον Kevin Tisue, πρώην συνεργάτη του Οδηγού About.com

Πρώτα πρώτα – Αγοράστε ένα Κράνος

helmet 280

Είναι απλό. Αγοράστε ένα κράνος και φορέστε το. Η απλή αυτή ιδέα έχει σώσει χιλιάδες ζωές, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μου. Τα σύγχρονα κράνη είναι άνετα και κομψά. Μπορείτε να απευθυνθείτε στο τοπικό σας κατάστημα με είδη ποδηλασίας όπου σίγουρα θα χαρούν να σας βοηθήσουν να επιλέξετε κάποιο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας και θα είναι μέσα στις οικονομικές σας δυνατότητες.

Ορισμένα άλλα είδη εξοπλισμού ασφαλούς ποδηλασίας και αξεσουάρ που προτείνω είναι τα γάντια ποδηλασίας ( προτιμώ εκείνα που καλύπτουν όλο το μήκος των δακτύλων), κάποιο είδος συστήματος ενυδάτωσης (κάποιο μπουκάλι με νερό ή υδρόσακο),  προστατευτικά για τα μάτια ή γυαλιά ηλίου, ποδηλατικές βερμούδες με επιπλέον επένδυση όπου χρειάζεται, και μια μπλούζα από κάποιο ύφασμα που στεγνώνει γρήγορα.

Συνεχίστε με τις ακόλουθες ασκήσεις

Παιχνίδι με τα πεντάλ- Εξοικειωθείτε με τα πεντάλ σας

pedal play 280

Εξασκηθείτε στην απομάκρυνση του πέλματος σας από το πεντάλ. Ακολουθείστε αυτή την άσκηση ενώ κάθεστε στο ποδήλατο σας έχοντας το ένα σας πόδι στο έδαφος. Έπειτα δοκιμάστε να απομακρύνετε και να εναλλάξετε το πέλμα σας ενώ κάνετε πεντάλ. Οι αρχάριοι που χρησιμοποιούν πεντάλ με ή χωρίς κλιπ θα χρειαστεί να αφιερώσουν λίγο παραπάνω χρόνο σε αυτό.

Κάθισμα και Περιστροφές για Σωστή Φόρμα και Στάση

Καθίστε στο ποδήλατο σας και παίξτε με το πεντάλ. Διατηρείστε τα χέρια σας ελαφρώς λυγισμένα. Θα πρέπει να προσαρμόσετε το ύψος του καθίσματος  σας έτσι ώστε τα πόδια σας να εκτείνονται περίπου κατά 70-90% από το έδαφος σε κάθε στροφή του πεντάλ. Φροντίστε ώστε το σώμα σας να είναι ελεύθερο και χαλαρό. Μην κλειδώνετε σε καμία περίπτωση τα γόνατα και τους αγκώνες σας.

Εναλλαγές Ταχυτήτων – Μάθετε Πως και Πότε να Αλλάζετε Ταχύτητες

gears 280

Εξοικειωθείτε με την εναλλαγή ταχυτήτων στο ποδήλατό σας. Οι υψηλότερες ταχύτητες δυσκολεύουν το πεντάλ και είναι πιο γρήγορες, ενώ οι χαμηλότερες ταχύτητες διευκολύνουν  το πεντάλ και σας βοηθούν στην ανάβαση σε λόφους. Στην συνέχεια προσπαθήστε να εξοικειωθείτε με τις ταχύτητες που χρειάζεστε έτσι ώστε να μπορείτε να αναρριχηθείτε εύκολα σε λόφους διαφορετικών τοποθεσιών. Όσο πιο απόκρημνοι γίνονται οι λόφοι, είναι προτιμότερο να αλλάζετε ταχύτητες πριν εισέλθετε σε αυτούς  παρά όταν βρίσκεστε πάνω σε αυτούς.

Σωστή Θέση Στάσης και Κίνησης στην Ορεινή Ποδηλασία

sit spin 280

Αφιερώστε λίγο χρόνο δοκιμάζοντας να κινηθείτε με το ποδήλατο σας ενώ στέκεστε όρθιοι πάνω στα πεντάλ. Κρατήστε τα χέρια σας λυγισμένα και μην κλειδώνετε τα γόνατά σας, τοποθετήστε τα πεντάλ έτσι ώστε να σχηματίζουν ορθή γωνία (οριζοντίως). Στην συνέχεια δοκιμάστε να μετακινήσετε το σώμα σας προς την ουρά του ποδηλάτου.

Θα χρειαστεί να παραμείνετε σε αυτή την στάση κατά την διέλευση πάνω από εμπόδια ή μέσα από δύσβατα μονοπάτια. Πρέπει να στέκεστε στα πεντάλ με τα γόνατά σας λυγισμένα έχοντας το κάθισμα ανάμεσα στα πόδια σας. Αυτή θα πρέπει να είναι η κύρια στάση σας.

Ανάβαση με πεντάλ – Μάθετε πώς να κάνετε ορθοπεταλιά

pedal up 280

Βολευτείτε πάνω στην σέλα του ποδηλάτου σας ενώ στέκεστε όρθιοι πάνω στο ποδήλατο σας. Σηκωθείτε από το κάθισμα, σταθείτε όρθιοι και γυρίστε τα πεντάλ. Δοκιμάστε να κάνετε το ίδιο σε μεγάλες ταχύτητες σε επίπεδο έδαφος και σε μικρότερες ταχύτητες πάνω σε λόφους.

Κάτω από το Κράσπεδο – Επιχειρήστε την Πτώση

down curb 280

Βρείτε μια άκρη πεζοδρομίου, στην οποία να μπορείτε να ανεβείτε εύκολα με το ποδήλατό σας. Δοκιμάστε να σταθείτε όρθιοι κυλώντας το ποδήλατο σας κάτω από το κράσπεδο, από πάνω προς τα κάτω με μέση ταχύτητα. Παραμείνετε στην θέση σας και φροντίστε να απορροφήσετε την πτώση με τα χέρια και τα πόδια σας. Δοκιμάστε να επαναλάβετε την ίδια κίνηση με διαφορετικές ταχύτητες έως ότου αποκτήσετε άνεση.

Πάνω από το κράσπεδο - Get Over It

up curb 280

 Κινηθείτε ευθεία και προσεγγίστε στο κράσπεδο διατηρώντας την αρχική όρθια στάση του σώματός σας, από το χαμηλότερο στο υψηλότερο επίπεδο με μέση ταχύτητα. Λίγο πριν φτάσετε στο κράσπεδο βάλτε δύναμη στο τιμόνι πιέζοντας προς τα κάτω για να δώσετε λίγη ώθηση στο μπροστινό λάστιχο και έπειτα ωθήστε γρήγορα το σώμα σας προς τα πάνω με τα χέρια σας και σπρώχνοντας προς τα πάνω το τιμόνι και σηκώνοντας τον μπροστινό τροχό εγκαίρως έτσι ώστε να ανεβείτε πάνω στο κράσπεδο. Στην συνέχεια, μειώστε, αν μπορείτε, την πίεση που ασκείτε με το βάρος σας στα πεντάλ,  και επιτρέψτε στον πίσω τροχό να ανέβει στο κράσπεδο. Απορροφήστε οποιοδήποτε κραδασμό με τα πόδια σας και συνεχίστε προς τα εμπρός.

Αν σας αγχώνει η σύγκρουση του μπροστινού τροχού με το κράσπεδο μπορείτε να εξασκηθείτε σε αυτό περνώντας πρώτα πάνω από την γραμμή μιας θέσης στάθμευσης αλλά φροντίστε να έχετε πάντα τον μπροστινό σας τροχό στραμμένο προς τα εμπρός ενώ σηκώνετε το ποδήλατο.

Μια πιο προχωρημένη τακτική για την ανάβαση σε κράσπεδο είναι κάνοντας πεντάλ. Για να εξοικειωθείτε με αυτή την τεχνική, προσεγγίστε το κράσπεδο με πολύ μικρότερη ταχύτητα ενώ στέκεστε όρθιοι στα πεντάλ, σε γωνία αντίστοιχη προς τους εκείνη των δεικτών του ρολογιού στις  2.00 και στις 8.00 η ώρα, σηκώστε την μπροστινή ρόδα επάνω στο κράσπεδο, όπως περιγράφεται πιο πάνω. Καθώς ο πίσω τροχός αγγίζει το κράσπεδο γυρίστε το πεντάλ σε όρθια θέση (αντίστοιχη των δεικτών του ρολογιού κατά τις ώρες 12.00 και 6.00) ανεβάζοντας τον πίσω τροχό πάνω στο κράσπεδο.

Αυτές οι τεχνικές είναι πολύ αποτελεσματικές στην υπέρβαση εμποδίων σε ένα μονοπάτι με χαμηλές ταχύτητες.

 

Τimbertrail.gr