Τεχνικές στην ορεινή ποδηλασία PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
ΜTB Training

era adventures01

16/1/16

H ορεινή ποδηλασία είναι ένα συναρπαστικό άθλημα και ταυτόχρονα μια δραστηριότητα που μας φέρνει σε άμεση επαφή με τη φύση. Ο βαθμός δυσκολίας εξαρτάται από τις επιλογές μας. Αν θέλουμε για παράδειγμα να κάνουμε μια extreme διαδρομή  ή απλά μια βόλτα σε δασικούς χωματόδρομους. Παρόλα αυτά, επειδή στη φύση ποτέ δεν λείπουν τα απρόοπτα αλλά και οι προκλήσεις που κάνουν τη διαφορά με άλλα αθλήματα προβλέψιμων συνθηκών, καλό είναι να γνωρίζουμε τουλάχιστον τις βασικές αρχές οδήγησης του mtb (mountain bike) που μας βοηθούν να αποφύγουμε αλλά και να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά τα εμπόδια.

Επιμέλεια: Ανδρέας Καλογερόπουλος

Επιμέλεια: Ανδρέας Καλογερόπου
Εκτός από τις βασικές αρχές οδήγησης, ένας σημαντικός παράγοντας για την ασφάλειά μας, είναι και η σωστή συντήρηση του ποδηλάτου μας. Τα mtb αν και είναι ανθεκτικά και σχεδιασμένα για σκληρή χρήση, χρειάζονται τη φροντίδα μας ώστε να είναι λειτουργικά και να αντέξουν περισσότερα χρόνια. Διαβάστε λοιπόν με προσοχή τις οδηγίες προς "ναυτιλομένους" που ακολουθούν και χαρείτε την ορεινή ποδηλασία γιατί είναι αληθινά ένα από τα ομορφότερα σπορ του κόσμου.
Φρένοοο
era adventures01
Σηκώστε τον μπροστινό τροχό, τραβώντας πίσω το τιμόνι, ενώ ποδηλα-
τείτε δυνατά.
 
Μπορεί κανείς να επιλέξει αν θα χρησιμοποιήσει το εμπρός ή το πίσω φρένο (ή και τα δύο), αλλά το εμπρός φρένο είναι το πιο αποτελεσματικό, καθώς όταν φρενάρετε το βάρος σας μετατοπίζεται προς τα μπροστά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη  πρόσφυση της ρόδας στο έδαφος. Για να μεγιστοποιήσετε τη δύναμη των μπροστινών φρένων, πρέπει ταυτόχρονα να γέρνετε το κορμί σας προς τα πίσω. Όταν κατεβαίνετε μια απότομη πλαγιά, μετατοπίστε το σώμα σας πολύ πίσω και φροντίστε να μην φρενάρετε δυνατά, μπλοκάροντας τους τροχούς. Μην ξεχνάτε ότι με τροχό μπλοκαρισμένο δεν έχετε έλεγχο.
Χρησιμοποιήστε συχνά και μικρά σε διάρκεια φρεναρίσματα.  Επίσης ποτέ μη φρενάρετε, όταν το ποδήλατο έχει χάσει επαφή με το έδαφος (υπερπήδηση εμποδίων ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο), γιατί αν ο μπροστά τροχός αγγίξει το έδαφος με φρένο πατημένο, το ποδήλατο θα ανατραπεί.
Πέρασμα από νερό 
 
Μη διασχίζετε μια επιφάνεια που καλύπτεται από νερό, αν δεν μπορείτε να ελέγξετε το βάθος του. Αν το νερό είναι μεν αρκετά βαθύ αλλά προσπελάσιμο, περάστε με χαμηλή ταχύτητα. Έχετε υπόψη σας ότι τα φρένα όταν βραχούν χάνουν μέρος από την αποτελεσματικότητά τους. Μόλις βγείτε από το νερό, πατήστε μερικές φορές τα φρένα για να τα "στεγνώσετε".
Πέρασμα από λάσπη 
 
Αν πρόκειται για μικρής έκτασης επιφάνεια, περάστε από το κέντρο της, όσο μπορείτε πιο γρήγορα. Η λάσπη, όπως και το νερό μειώνει την αποτελεσματικότητα των μηχανικών τμημάτων του ποδηλάτου. Μια καλή λύση όταν περνάτε πάνω από λάσπη είναι  να γύρετε το σώμα σας πίσω για να ελαφρώσετε το βάρος στον μπροστά τροχό και να διευκολύνετε έτσι τον έλεγχο.  Όταν έχετε περάσει, πατήστε τα φρένα για να αποκολληθεί η λάσπη από τους τροχούς.
Πέρασμα από άμμο 
images
Αν πρόκειται για μικρής έκτασης επιφάνεια, περάστε από το κέντρο
της, όσο μπορείτε πιο γρήγορα.
 Φροντίστε να μπείτε στην άμμο με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα και διατηρήστε την, όσο γίνεται πιο πολύ. Κατεβάστε μια-δύο ταχύτητες και ρίξτε το βάρος σας στον πίσω τροχό. Μην οδηγείτε σε ευθεία γραμμή γιατί ο μπροστά τροχός θα βυθιστεί στην άμμο και θα σας σταματήσει. Ελαφρό τιμόνεμα και μικρές στραβοτιμονιές. Ο ρυθμός πρέπει να είναι σταθερός.
Πέρασμα από χιόνι 
 
Σε βαθύ χιόνι δεν μπορείτε να ποδηλατήσετε. Αν είναι μικρής έκτασης και λίγο ισχύουν τα ίδια με την οδήγηση στην άμμο.
Πέρασμα πάνω από κορμούς 

Σηκώστε τον μπροστινό τροχό, τραβώντας πίσω το τιμόνι ενώ ποδηλατείτε δυνατά. Ο μπροστινός τροχός πρέπει να πατήσει κάθετα στον κορμό. Ταυτόχρονα, μετατοπίστε το σώμα σας μπροστά και σκύψτε. Όταν ο τροχός ακουμπήσει τον κορμό, πηδήξτε προς τα μπρος και σπρώξτε το τιμόνι μπροστά και προς τα κάτω.
Η αλυσίδα πρέπει να περάσει πάνω από τον κορμό και ο πίσω τροχός να ακουμπήσει στον κορμό καθώς ο μπροστά βρίσκει έδαφος. Καλό είναι να εξασκηθείτε σε μικρούς κορμούς από πριν.
Συντήρηση
 
Πριν ξεκινήσετε τη διαδρομή σας ελέγξτε το τιμόνι (σφίξιμο και σωστή θέση). Κατόπιν τους τροχούς. Οι βίδες πρέπει να είναι καλά σφιγμένες και οι ρόδες να γυρίζουν χωρίς τριξίματα ή "παίξιμο". Ελέγξτε τα αμορτισέρ για τυχόν διαρροές. Ελέγξτε τα φρένα και τα λάστιχα (σωστή πίεση αέρα και γενικότερη κατάσταση του ελαστικού). Ελέγξτε την αλυσίδα και το σασμάν. Αν έχετε επιπλέον εξοπλισμό, όπως χιλιομετρητή, ελέγξτε αν οι αισθητήρες είναι στη θέση τους και καταγράφουν την κίνηση, όταν γυρίζουν οι τροχοί.
Πλύσιμο και λίπανση 
 Μη γυρίζετε το ποδήλατο ανάποδα για να το πλύνετε, γιατί το νερό θα φτάσει σε σημεία που δεν πρέπει και θα προκαλέσει διάβρωση. Ξεπλύνετε με νερό χαμηλής πίεσης, αποφεύγοντας τα μηχανικά μέρη και τα σημεία όπου υπάρχουν μπουλόνια. Με ένα σφουγγάρι μπορείτε να καθαρίζετε τα σημεία που χρειάζονται τρίψιμο. Σκουπίστε το ποδήλατο μετά το πλύσιμο με μια παλιά πετσέτα. Ελέγξτε τα τακάκια των φρένων και αλλάξτε τα αν είναι πολύ φθαρμένα. Ελέγξτε τα σύρματα για φθορές ή διάβρωση (καλό είναι να βάζουμε καινούργια κάθε χρόνο) και λιπάνετε. Ιδιαίτερη προσοχή στη λίπανση της αλυσίδας και του σασμάν. Ρωτήστε κάποιον τεχνικό για τα λιπαντικά που πρέπει να χρησιμοποιείτε. Και τέλος, ελέγξτε το πλαίσιο του ποδηλάτου για τυχόν φθορές, ραγίσματα ή παραμορφώσεις. Φούσκες στο χρώμα του ποδηλάτου είναι σημάδι πως υπάρχουν τρυπίτσες στον σκελετό.
PICT0332
Όταν κατεβαίνετε μια απότομη πλαγιά, μετατοπίστε το σώμα σας πολύ
πίσω και φροντίστε να μην φρενάρετε δυνατά, μπλοκάροντας τους
τροχούς.

Ελέγξτε τους τροχούς για τυχόν ραγίσματα, σπασμένες ακτίνες ή άλλες τυχόν παραμορφώσεις. Ευθυγράμμιση τροχών σε κάποιο ειδικό κατάστημα . Ελέγξτε τις βίδες, και αν χρειαστεί, αλλάξτε μπουλόνια (πάντα καινούργια). Έλεγχος της σέλλας και περιποίησή της. Έλεγχος της αλυσίδας και κατάλληλο σφίξιμο. Έλεγχος πενταλίων.

Προσοχή στην εξάντληση και την αφυδάτωση 

Δεν είναι ανάγκη να πηγαίνετε σε αγώνες για να να νιώσετε εξάντληση. Μια απλή εκδρομή στη φύση (συνήθως πολύωρη) απαιτεί να προνοήσουμε να έχουμε μαζί μας τροφή και υγρά σε επαρκή ποσότητα. Η εξάντληση και η αφυδάτωση είναι δύο παράγοντες που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη, ιδιαίτερα όταν είμαστε μακριά από τον "πολιτισμό", γι' αυτό όταν σχεδιάζουμε τη διαδρομή μας θα πρέπει να υπολογίσουμε και την πρόσβαση σε νερό ώστε να ανεφοδιαστούμε.  

Η ζέστη και η υγρασία εμποδίζουν την εξάτμιση του ιδρώτα και ανεβάζουν την εσωτερική θερμοκρασία του σώματος. Φοράτε κράνος, που επιτρέπει τον αερισμό και ρούχα που επιτρέπουν στο σώμα να "αναπνέει". Κάνετε συχνές διακοπές για ξεκούραση σε σκιά. Πίνετε συχνά υγρά και τρώτε αλμυρά. Βασιστείτε στην πάντα χρήσιμη, απλή κοινή λογική.

TIMBERTRAIL.GR
 
 
 

WORLD RACES

Patagonian International Marathon  

PIM 6_for_web

Ο Διεθνής Μαραθώνιος της Παταγονίας είναι ένας αγώνας δρόμου που γίνεται κάθε χρόνο στη Χιλή στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Torres del Paine. Από την πρώτη διοργάνωση το 2012, ο αγώνας συγκέντρωσε χιλιάδες δρομείς ...Περισσότερα

Susitna 100

13071343

Η κοιλάδα Μatanuska-Susitne είναι μια περιοχή στη νότια κεντρική Αλάσκα. Απέχει 56χλμ βόρεια του Anchorage και κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ σε υπερμεγέθη λαχανικά που παρουσιάζονται κάθε χρόνο στην ετήσια έκθεση της πόλης...Περισσότερα 

Summer Mix 2017

αρχείο λήψης