Πως να αποφύγετε τους τραυματισμούς στην ορεινή ποδηλασία PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
ΜΤΒ Ιnjuries
Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2014 14:19

proteas.o.dt.2015.10.03.f1.ilias

Η ορεινή ποδηλασία είναι σίγουρα ένα συναρπαστικό άθλημα, αλλά όχι και τόσο ανώδυνο κάποιες φορές. Το About.com συνάντησε τον κύριο Michael Shepard, ορθοπεδικό χειρούργο με πρόσθετη εξειδίκευση στην αθλητιατρική από το Ορθοπεδικό Ινστιτούτο Hoag στο Irvine της Καλιφόρνια και τον Δρ. Tim Brown, γιατρό χειροπρακτικής για αθλητές, διευθυντή ιατρικών θεμάτων στην Ένωση Επαγγελματιών του Σερφινγκ και ιδρυτή της IntelliSkin. Οι ειδικοί στην αθλητιατρική συζήτησαν τις πιο συνηθισμένες μορφές πόνου και τραυματισμού κατά την ποδηλασία.

Από την Beth Puliti /About.com Guide

Ειδικοί αθλητίατροι συζητούν τεχνικές πρόληψης  
About.com: Γιατί είναι σημαντικό για τους αρχάριους αθλητές να ξεκινούν αργά αυξάνοντας σταδιακά το επίπεδο δραστηριότητας τους;
michael-shepard-new

Dr. Brown: Η κούραση αποτελεί συχνό παράγοντα τραυματισμών, επομένως ο συνδυασμός της κούρασης με χαμηλότερα επίπεδα δεξιοτήτων αυξάνει τις πιθανότητες τραυματισμών πολύ περισσότερο. Ευχαριστηθείτε τον αγώνα δίνοντας στο σώμα σας χρόνο να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις που του επιβάλλετε.

Dr. Shepard: Το μεγαλύτερο ρίσκο για έναν αθλητή που ασχολείται με την ορεινή ποδηλασία είναι οι τραυματισμοί που μπορεί να οδηγήσουν σε μη αναστρέψιμη βλάβη. Τέτοιου είδους τραυματισμοί παρουσιάζονται όταν ο ποδηλάτης παίρνει φόρα / επιταχύνει και πέφτει. Ο έλεγχος του ποδηλάτου και της ταχύτητας στην κατηφόρα είναι βασικός για την αποφυγή πιθανών τραυματισμών από πτώση.

About.com: Μπορείτε να αναφέρετε ορισμένα παραδείγματα τραυματισμών από υπερβολική άσκηση στην ποδηλασία (τα οποία δεν έχουν αναφερθεί ως τώρα); Πως μπορούν οι ποδηλάτες να αποφύγουν τέτοιου είδους τραυματισμούς;

Dr. Brown:Χρησιμοποιείστε την προπόνηση για την ποδηλασία, και όχι το αντίστροφο. Εξασκηθείτε στην βελτίωση της στάσης του σώματός σας και του πυρήνα της κινητικότητας, της σταθερότητας και της δύναμης, βελτιώνοντας την φυσική σας κατάσταση και ενισχύοντας την ευκαμψία των μυών που βρίσκονται μπροστά και εξωτερικά του σώματός σας. Επίσης εστιάστε στην ενδυνάμωση του πίσω μέρους του σώματος σας, από τα πέλματα ως το λαιμό. Αυτό ονομάζεται οπίσθια αλυσίδα...για να το γνωρίζετε! Η διατήρηση της σωστής στάσης του σώματος είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα μετά από πολύωρη παραμονή στην σέλλα, προκειμένου να αποφύγει κανείς τραυματισμούς στην πλάτη και στον σβέρκο. Η σωστή στάση του σώματος βελτιώνει επίσης την άνετη αναπνοή, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη οξυγόνωση των μυών σας για μεγαλύτερη αντοχή και ταχύτερη ανάρρωση.

67265904

Dr. Shepard: Οι τραυματισμοί από υπερβολική άσκηση μπορούν να μειωθούν με την σωστή προπόνηση και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Το σώμα περνά πάντα μια διαδικασία διάλυσης και θεραπείας. Στους τραυματισμούς από υπερκόπωση, η λειτουργία της διάλυσης δεν εξισορροπείται  επαρκώς από περιόδους θεραπείας. Απαιτείται μια σχετική ανάπαυση για επιτρέψει την έναρξη της διαδικασίας της θεραπείας. Η προπόνηση πολλαπλών δραστηριοτήτων  και η βασική προετοιμασία μπορεί να συμβάλει στην κατανομή των δυνάμεων που ασκούνται κατά την ορεινή ποδηλασία και να μειώσει έτσι τους τραυματισμούς από υπερβολική άσκηση.

About.com: Πως μπορεί η κατάλληλη ποδηλατική ένδυση να αποτρέψει τον πόνο και τους τραυματισμούς;

Dr. Brown: Είναι τόσο σημαντικό όσο το σωστό μέγεθος παπουτσιού. Η κατάλληλη φόρμα ποδηλάτου συμβάλει στην άνεση, στην λειτουργικότητα και στην ασφάλεια. Είναι απαραίτητη.

Dr. Shepard: Ο κατάλληλος σε φόρμα εξοπλισμός επιτρέπει στις κλειδώσεις του σώματος να κινηθούν με μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας (λιγότερο συγκρατημένα) συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην πρόληψη εναντίον των δυνάμεων που ασκούνται από την συγκέντρωση φορτίου οδηγώντας σε τραυματισμούς από υπερβολική άσκηση. Τα κατάλληλα κλιπ για παράδειγμα επιτρέπουν ορισμένη κίνηση στις κλειδώσεις του ποδιού και του αστραγάλου, συμβάλλοντας στην πρόληψη ενάντια στις όλο και μεγαλύτερες δυνάμεις που ασκούνται στους αστραγάλους και στα πόδια.

About.com: Σε γενικές γραμμές, αν ένας δικυκλιστής αισθανθεί άλγος ή πόνο θα πρέπει να συνεχίσει κανονικά την ποδηλασία; Ποια βήματα συστήνετε να ακολουθήσει κανείς;

Dr. Brown: Αν αλλάξατε την τεχνική σας για να συνεχίσετε την ποδηλασία παρά τον τραυματισμό, σταματήστε.  Αν ο πόνος συνεχιστεί ή επιδεινωθεί ακόμα και αφού έχετε κατέβει από το ποδήλατο, συμβουλευτείτε έναν ειδικό επαγγελματία αθλητίατρο, κατά προτίμηση κάποιον που να είναι επίσης ποδηλάτης. Εκείνος θα γνωρίζει τι ακριβώς και πως νιώθετε, όχι στην θεωρία, αλλά συνδυάζοντας την θεωρία με την εμπειρία του.

Dr. Shepard: Σε περίπτωση εμφάνισης πόνου ή τραυματισμού, εφαρμόστε τις βασικές τεχνικές πρώτων βοηθειών RICE (Ανάπαυση, Πάγος, Συμπίεση, Ανύψωση). Μετά την πάροδο 48 ωρών, επιχειρήστε ελαφριά κίνηση. Αν ο πόνος συνεχιστεί αναζητήστε ιατρική μέριμνα.

Timbertrail.gr

 

WORLD RACES

Patagonian International Marathon  

PIM 6_for_web

Ο Διεθνής Μαραθώνιος της Παταγονίας είναι ένας αγώνας δρόμου που γίνεται κάθε χρόνο στη Χιλή στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Torres del Paine. Από την πρώτη διοργάνωση το 2012, ο αγώνας συγκέντρωσε χιλιάδες δρομείς ...Περισσότερα

Susitna 100

13071343

Η κοιλάδα Μatanuska-Susitne είναι μια περιοχή στη νότια κεντρική Αλάσκα. Απέχει 56χλμ βόρεια του Anchorage και κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ σε υπερμεγέθη λαχανικά που παρουσιάζονται κάθε χρόνο στην ετήσια έκθεση της πόλης...Περισσότερα 

Summer Mix 2017

αρχείο λήψης