Συχνοί τραυματισμοί στην Ορεινή Ποδηλασία PDF  | Εκτύπωση |  E-mail
ΜΤΒ Ιnjuries
Τετάρτη, 04 Σεπτεμβρίου 2013 14:21

images

Αναγνωρίστε και προλάβετε τις αιτίες του πόνου και των τραυματισμών από την ποδηλασία

Από την Beth Puliti, About.com Guide

Πόνος; Τραυματισμός; Κούραση; Η ορεινή ποδηλασία ασκεί μεγάλο βάρος στις κλειδώσεις, χωρίς συνήθως να θεωρούμε ότι φέρουμε κάποιο φορτίο (π.χ.  στους αγκώνες, στους ώμους, στους καρπούς). Το φορτίο αυτό μπορεί να προσομοιάζει στο περπάτημα με τα χέρια, λέει η  Dr. Michael Shepard, πιστοποιημένη ορθοπεδικός χειρουργός με εξειδίκευση στην αθλητιατρική του Ορθοπεδικού Ινστιτούτου Hoag στο Ίρβιν της Καλιφόρνια. Αυτό συμβαίνει διότι οι ποδηλάτες τοποθετούν το βάρος του σώματος τους κατά μήκος των αρθρώσεων των άνω άκρων κατά την κατάβαση.

Οι τραυματισμοί που συνδέονται συχνά με την ορεινή ποδηλασία προέρχονται συνήθως είτε από υπερκόπωση είτε από βλάβες (που προκαλούνται από συγκρούσεις). Αν η ανάβαση στο ποδήλατο σας, σας προκαλεί πόνο, αυτός συνήθως οφείλεται στις ακόλουθες πιο συνηθισμένες  παθήσεις που συνδέονται με την ορεινή ποδηλασία:

Μυϊκοί Πόνοι – Οι μυϊκοί πόνοι που περνάνε μέσα σε 24 ώρες θεωρούνται φυσιολογικοί, σε ακραίες περιπτώσεις.  Οι μυς σας χρειάζονται ενέργεια και οξυγόνο για να τροφοδοτηθούν και όταν αυτά εξαντλούνται σχηματίζονται συσσωρεύσεις γαλακτικού οξέως. Οι συσσωρεύσεις αυτές σε συνδυασμό με συγκρούσεις, χτυπήματα και απόκρημνα μονοπάτια, προκαλούν πόνο.

Καθυστερημένη Εκκίνηση Μυϊκού Πόνου – Αν οι πόνοι διαρκούν περισσότερο από 24 ώρες μετά την ανάβαση μπορεί να πάσχετε από «πιάσιμο» ή DOMS, δηλαδή Καθυστερημένη Εκκίνηση Μυϊκού Πόνου. “Το σώμα σας ειδοποιεί ότι έχετε ασκήσει υπερβολική πίεση  κάνοντας πάρα πολλά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα,” λέει η Dr. Tim Brown, αθλητική χειροπρακτική φυσικοθεραπεύτρια, διευθύντρια ιατρικών θεμάτων του Συνδέσμου των Επαγγελματιών Σερφινγκ και ιδρύτρια του IntelliSkin. Κολυμπήστε, περπατήστε, επιλέξτε μια ήπιας μορφής γιόγκα εστιάζοντας στην αναπνοή και πάρτε το μήνυμα της χαλάρωσης ... απλά χαλαρώστε και αφήστε το σώμα σας να ανακτήσει τις δυνάμεις του μαθαίνοντας από τις εμπειρίες του. Η καταβολή υπερβολικής προσπάθειας για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είναι ούτε υγιής ούτε παραγωγική.

Ωλένια Νευρίτιδα – Το μούδιασμα των χεριών και των δακτύλων από το σφιχτό πιάσιμο, προκαλεί με την πάροδο του χρόνου  συμπίεση των νεύρων από τους μυς ως το βραχίονα.

Σύνδρομο Λαγοκνημιαίας Ταινίας – Οι γλουτοί και το εξωτερικό μέρος των μηρών υπερχρησιμοποιούνται και καταπονούνται λόγω του ότι στην ποδηλατική κίνηση (κίνηση των ποδιών και των γοφών) χρησιμοποιείται συνήθως το μπροστινό και το εξωτερικό μέρος του μηρού και του γοφού. Οι μυς αυτοί υπερχρησιμοποιούνται και καταπονούνται, προκαλώντας διαταραχές στην ποδηλατική κίνηση, οι οποίες με την σειρά τους πιέζουν και φθείρουν την λαγοκνημιαία ταινία που προσπαθεί σκληρά να αντισταθμίσει την κακή ποιότητα της κίνησης. «Στόχος είναι η βελτίωση της εκβιομηχανικής, έτσι ώστε να μοιράζεται το φορτίο χρήσης σωστά, χρησιμοποιώντας όλους τους βασικούς μυς της στάσης του σώματος για το γύρισμα των τροχών», λέει η  Dr. Brown.

Σύνδρομο Επιγονατιδομηριαίου Πόνου – Το σύνδρομο αυτό μοιάζει με το Σύνδρομο Λαγοκνημιαίας Ταινίας, ως προς το ότι η κακής ποιότητας κίνηση κατά την ποδηλασία, ή κακή στάση πάνω στο ποδήλατο επηρεάζει αρνητικά την εκβιομηχανική, αλλοιώνοντας τον ορθό τρόπο κίνησης πάνω στο ποδήλατο. Με την πάροδο του χρόνου προκαλείται διαταραχή της κίνησης της επιγονατίδας (τραβώντας τους καταπονημένους μυς του εξωτερικού του μηρού) καθώς κινείται πάνω κάτω σε μια περιοχή γνωστή ως μηριαία αυλάκωση. Το αποτέλεσμα είναι πόνος και πρήξιμο γύρω από την επιγονατίδα που ενδεχομένως να αισθανθείτε αμέσως μετά την ανάβαση, έπειτα με την πάροδο του χρόνου κατά την διάρκεια της ανάβασης, έπειτα εξελίσσεται σε μόνιμο τραύμα που αισθάνεστε κάθε φορά που κατεβαίνετε ή ανεβαίνετε στο ποδήλατο. «Πρέπει να μάθετε να επιμηκύνετε του μυς που χρησιμοποιείτε πιο πολύ και να εκπαιδευτείτε στην εκγύμναση των πιο αχρησιμοποίητων μυών σας, ώστε να λειτουργούν βοηθώντας σας να φέρνετε τον κορμό και τα πόδια σας προς τα πίσω για καλύτερη ισορροπία», συμβουλεύει η Δρ. Μπράουν. Οι πρόσθιοι, οπίσθιοι, εσωτερικοί και εξωτερικοί μυς πρέπει να δουλεύουν μαζί και να ενεργοποιούνται στο σωστό ρυθμό, συγχρονισμένα για να αποδίδουν τα μέγιστα, να ανακάμπτουν γρήγορα και να συμβάλλουν στην πρόληψη των τραυματισμών.

Στένωση του Καρπιαίου Σωλήνα – Συστολή του μεσαίου νεύρου του καρπού που προκαλεί ακαμψία του δείκτη και του μεσαίου δακτύλου.

Σύνδρομο Διαμερισμάτων Εκ Προσπάθειας – Αυξημένη πίεση στα διαμερίσματα του αντιβραχίου που προξενεί πόνο.

Πλευρική Επικονδυλίτιδα – Γνωστή επίσης ως «αγκώνας των τενιστών» ( tennis elbow), που οφείλεται σε υπερβολική χρήση των τενόντων κατά την λαβή.

Κάταγμα Κλείδας – Ο πιο συνηθισμένος τραυματισμός που έχει συναντήσει ο Δρ. Brown σε ποδηλάτες δρόμου και ορεινής ποδηλασίας είναι το κάταγμα στην κλείδα που προκαλείται από χτύπημα στους ώμους ή προσγείωση με το κεφάλι ύστερα από εκτίναξη του αθλητή πάνω από τις μπάρες του ποδηλάτου. Το κάταγμα μπορεί να είναι «απλό» , σταθερό, ευθυγραμμισμένο κάταγμα ή ένα περίπλοκο σύνθετο (ή ανοικτό) κάταγμα, όπου το αιχμηρό, σπασμένο οστό έχει σχίσει το δέρμα τραυματίζοντας το. «Το έχω περάσει ...δεν είναι ευχάριστο και μπορεί να διαρκέσει για διάστημα από οχτώ εβδομάδες έως τρεις μήνες έως ότου μπορέσετε να ιππεύστε ξανά με ασφάλεια την σέλα του ποδηλάτου σας», λέει.

Ακτινωτά Κατάγματα της Κεφαλής του Αγκώνα

Ο πιο συνηθισμένος τύπος κατάγματος στον αγκώνα, που σε σπάνιες περιπτώσεις χρειάζεται χειρουργείο.

Ακρωμιοκλειδικός Αποχωρισμός

Τραύμα της κλείδωσης στο σημείο όπου η Κλείδα συνδέεται με το Ακρώμιο (της Ωμοπλάτης).

Εξάρθρωση Ώμου

Ο βραχίονας εξαρθρώνεται από την κλείδωση του ώμου, σχίζοντας τον επιχείλιο χόνδρο.

Εξάρθρωση Αγκώνα

Η κερκίδα (μακρύ οστό του πήχεως που βρίσκεται στην εξωτερική επιφάνεια του) και η  ωλένη εξαρθρώνονται από την κλείδωση του αγκώνα.

Διάσειση 

Τραυματισμός του εγκεφάλου που συνδέεται με τα τραύματα κρούσης.

Timbertrail.gr/Σεπτέμβριος 2013

 

WORLD RACES

Patagonian International Marathon  

PIM 6_for_web

Ο Διεθνής Μαραθώνιος της Παταγονίας είναι ένας αγώνας δρόμου που γίνεται κάθε χρόνο στη Χιλή στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Torres del Paine. Από την πρώτη διοργάνωση το 2012, ο αγώνας συγκέντρωσε χιλιάδες δρομείς ...Περισσότερα

Susitna 100

13071343

Η κοιλάδα Μatanuska-Susitne είναι μια περιοχή στη νότια κεντρική Αλάσκα. Απέχει 56χλμ βόρεια του Anchorage και κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ σε υπερμεγέθη λαχανικά που παρουσιάζονται κάθε χρόνο στην ετήσια έκθεση της πόλης...Περισσότερα 

Summer Mix 2017

αρχείο λήψης